Трябва да има постоянна двупосочна връзка между ръководството и хората.
Всеки един трябва да участва в братския живот и да носи отговорност за действиата или бездействието си.
Вече написах - няма нужда от лидери/ръководство. За да има повече инициативност и креативност, всеки да може да прокарва свои идеи, ако те допадат на много хора, ще бъдат осъществени.
Има такъв Централен орган вече, той е Горе... Трябва да имаме връзка с него. Тази връзка може да се изгражда бавно, но е по-сигурна от другото.
Трябва да има някаква форма на братството за представяне във физическия свят. Тя ще се определи според регистрацията.
Не, защото духовните общества имат различни принципи от светските организации. Моделите от света могат да се подобрят само, ако ние създаваме новите модели , прилагаме ги и даваме пример за промяната, която вече е в ход.
Необходимият брой от няколко отговорника: касиер, издатели, комисия по култ въпроси трябва да се преизбира годишно и от всички групи на страната, след точен отчет на работата му. Всеки от тях предвид опита си е добре да предлага подобрения в бъдещата работа, да дава идеи по ресора, за който е отговарял. Те могат да се приемат, или не.
Нима в момента органът, който се избира от хора чрез гласуване носи отговорност за цялото братство? Аз не се чувствам като че някой носи отговорност за мен. За моята работа и учене не ми е необходим централен орган.
Трябва да има изпълнители по организацията на необходимата деятелност, избрани по АВТОРИТЕТ( на база дейност, сърцатост и сериозно отношение към УЧЕНИЕТО), не ПО събрание ! По квалифицираност ! Без фанатизираност ! Сериозна ангажираност на всички САМООПРЕДЕЛЯЩИ се като братя, сестри или симпатизанти със съответната отговорност ! ОРГАНИЗАТОРИТЕ разполагат САМО със ОТГОВОРНОСТ и Задължението да реализират приетета длъжност с плам, вдъхновение и квалифицираност !
Вероятно трябва да има орган, който да се движи на ротационен принцип във всяко населено място с група, или да се направи орган, в който да има представител от всяко населено място, където има последователи на Учителя. Но казусът е затруднен, защото не може ясно да се дефинира кой е последовател и кой - не е. Някой може да си мисли, че е ученик на Учителя, а с делата си, да показва обратното. Друг, който няма такива претенции или живее в някое откъснато кътче, където самостоятелно си прилага принципите на Учението, може да окаже много по-близо до ученичеството. Да не забравяме, че има братя и сестри, които поради разочарование от "братската система" не искат да имат нищо общо със структури, органи и пр.
Трябва да има такъв, но в известен смисъл - не както сега, а хората там да са на ротационен принцип (за определено време, напр. 1 месец, после друг човек и т.н.). Така всеки ще може да се сблъска с този важен урок, няма да се заседяват едни и същи хора, да се окопават там (както става и в други учреждения - Братството не е учреждение; особено под "потомствен" предтекст; хубаво е да се уважават потомствените последователи, но всички трябва да бъдат равни; също така, това спомага до известна степен, създаването на определен род връзки м/у членовете, които биха могли да станат спомагателен фактор за злоупотреби при евентуално застояване на ръководен пост дълго време;). Най-вече - трябва да се прегледат и припомнят отново, как са стояли нещата по времето на Учителя и според неговите наставления/съвети/изказвания, да се процедира!
Може би да има някаква фигура която да обединява братството на ротационнен принцип на определен период от време. Да се дава на всеки възможност да се прояви и да прокара свой идей за доброто на братството.
За избраните хора да има мандат, 3-5 години, и след това да се избират други.Сега се въртят едни и се смятат за богоизбрани.
АМИ КЪДЕ Е ВРЪЗКАТА С ВЕЛИКОТО БЯЛО БРАТСТВО? ДА ОСТАВИМ УЧИТЕЛЯ БЕИНСА ДУНО ДА НИ РЪКОВОДИ!
Централният орган да има информация за дейността на всички братски групи. По-важните събития по места да се описват и да се изпраща информацията до централното ръководство. Така поколенията след време ще имат представа с каква дейност са се занимавали братските групи.
Важно е как и дали се върши работата.
Но ще е добре да има отговорници по места.
Да, независимо дали сме организация по смисъла на закон или сме на принципа „бъдете организирани, не организация“. Хората винаги следва да могат да избират своя водач (лидер).
Да се изпробват нови методи, да има ротация при безотговорност, да има лидери но да не се вкопчват във властта.
трябва да има братски съвети по места, където да се избира председател с общо гласуване, а местните председатели по право да влизат в централния орган (братски съвет). тези местни председатели трябва да образуват синергичната верига. те също определят председателя на централния орган (братския съвет) ежегодно
Синархия
Може да има някакъв централен орган,велико е изискването да бъдеш отговорен за и заради другите.....все пак,никой не е съвършен,всеки е в човешка форма,но има и по-напреднали и отговорни души....
По какво се познава присъствието на Бога? – По свободните отношения между членовете. Ако в класа между учениците, се проявява любовта, мъдростта, истината и свободата, нашият клас справедливо носи името си клас на любовта. Няма ли между нас тези прояви, това не е истински клас, не е клас на любовта.
Начало на Мъдростта /153
С И Н А Р Х И Я
В света има промисъл. В този Божествен Промисъл едни вярват а други не вярват. На мнозина животът се вижда като нещо случайно като че има в него някакъв произвол. Повидимому е така, има някакъв произвол, но за мъдрия човек не е така. Той ще види, че в света има известен ред и порядък. Така е и за всеки, който разбира - той вижда навсякъде ред и порядък. И в природата съществува ред и порядък, съществува едно царство, което не може да се уподоби нито на монархия, нито на теокрация, нито на демокрация, нито пък на република. Някои видни окултисти го кръщават с името “Синархия”, а в Евангелието го наричат с името “Царство Божие”. Под думата “синархия” ние разбираме най разумните хора в света, които са се докоснали до тайнството на живота, които са минали през ред изпити, завършили са своята еволюция и наистина могат да се нарекат “хора”, а не които нищо не знаят.
Та казвам : понякога се повдига въпросът какво управление да има човек. Монархичното управление у човека се представя чрез главата, теократичното - чрез дробовете и дихателната с-ма, а демократичното - чрез стомаха. Монархията води своя произход от бащата, теокрацията води своя произход от майката, а демокрацията - от синовете и дъщерите. И понякога ме запитват кое управление е идеално. Казвам: като съедините монархията, теокрацията и демокрацията в едно, вие приблизително ще имате едно у-е ,което наричат синархия. При това не трябва да дойде монархичното управление и да изхвърли теократичното и обратно. Всички управления трябва да функционират едновременно в Природата. И всякога щом човек излезе от този ред на синархичното, на Божественото управление, започват постепенно да го сполетяват всички нещастия и страдания. В Божественото управление съществуват само радост и мир, а извън него в света съществуват само страдания и мъчения. Защото всички хора на Земята все имат някакво заблуждение: те искат да станат царе, да станат управители на света, да станат богати и т. н.
т.Изново НБ 33-34
Който "не може", да работи, за да стане "не, може". Може да се носи отговорност само за непълнолетните братя и сестри :-)
Централен орган, избиран от хора, да, но отговорността е лична.
Трябва да се въведе мандат на
Председател и касиер за 1г
Не е толкоз лесно да се каже предвид еволюционното ни равнище. Администрация трябва да има, но не в смисъл на господари, а на хора, отговарящи за дадени неща за определен период от време! Добре е да участват повече заинтересовани и милеещи за Словото хора!
Допада ми идеята на Учителя за 4-те съвета на синархията
Да! Отговарям защото трябва да има централен орган, но личната инициативност и отговорност не трябва да бъдат на заден план.
да на ротативен принцип
Трябва да има такъв орган, но да се преизбира периодично.
Не, защото винаги в такива случай власти се ремонтира и изкривява
Трябва да има хора от Братството, които да са доброволно натоварени да легитимират според законите на РБ тези братски дейности, за които се изисква административна отговорност. Тези хора могат да бъдат от физическия съвет, който да отговаря освен за материалните дела, но и за вписване на живота на Братството в социума, без да залита, разбира се, в методите на света, за което коректив ще е будната колективна съвест. Тези хора да не са едни и същи, а да се сменят ротационно и по свобода. Те именно, ще носят отговорност пред света за цялото Братство, а иначе всеки един носи отговорност за действията или бездействията си.
"Понеже въ свѣта сѫществува законъ на развитие, за равенство, въ букваленъ смисълъ на думата, не може да се говори. За човѣка е важно да има условия да се развива — всѣки споредъ степеньта на своето съзнание. Всички хора не сѫ на еднаква степень на развитие, както не сѫ еднакво възрастни, и не сѫ отъ единъ полъ. Следователно, всѣки човѣкъ се нуждае отъ специфични условия. Като има предъ видъ това, природата е разпредѣлила справедливо благата и задълженията между хората. Въпрѣки това, хората сѫ объркали реда и порядъка, който разумната природа е поставила, и, възъ основа на свои заключения и разбирания, считатъ едни хора за полезни, а други — за вредни."
Трябва да турим всичко на мястото му - като вземем пример от Природата - това е моето мнение.Който иска да е най-голям ,да помага на брата си и служи на по-малките.Каквото е горе ,такова и доло.
Вземам за пример официялният сайт на ОББ и жената ,която е отговорник за него.Години наред се работи без информация и конкретен резултат.
Всичко ни говори ,че тази жена,която отговаря за него не е на мястото си.Човек трябва да е честен пред себе си.Сигурен съм,че всеки си има мястото и определените му задължения ,така както музикантите се нареждат преди да направят един концерт - неможе един цигулар да седне на мястото на пианиста ,защото ще развали хармонията.Пианиста пък от своя страна ,ще подаде оплакване ,че мястото му е заето.Значи ,не се захващай с работа ,която не е определена за тебе.Хора вредни няма.
Ако в Братството пак се гласува за централен орган ,бройте гласа ми за Господ.
ами все някой трябва да ръководи
Трябва да има организационно ядро, законово представляващо конкретна братска общност пред институциите, с които се контактува и влиза в отношения. Братската общност в Пазарджик например се възползва от правото си на безвъзмездно ползване на общински имот, който е уреден с договор. Получавала съм, като лице представляващо братската общност, официално разрешение от директора на ГХГ за предоставяне на архива на къща-музей "Станислав Доспевски" - Пазарджик, за използване в изследването ми, посветено на сестрите Мария и Дарлинг Доспевски, последователи на учителя, внучки на възрожденския ни художник Станислав Доспевски.
Дето е Бог, там съм и аз!
С доказани жертващи се братя
Веки може да носи отговорност, но трбва да има координатори на дейността
След като имаме регистрация е необходимо да има хора отговарящи за Братството, но това не изключва личната отговорност.
Да се измисли комбинация м/д отг. а и б,
Редно е да има хора, които да бъдат представителни, но без ръководни функции по важни въпроси.
Учителя ни е завещал свобода на всеки един.
Може да има централен орган, който изцяло да се подменя на две години.
По-скоро да СВЪРЗВА,ОБЕДИНЯВА И СЪГЛАСУВА-а не да носи отговорност
На този етап- задължително. Дай Боже някой ден да нямаме нужда от централен орган.
Личната отговорност е изключително важна за всеки от нас и е хубаво да има централен орган от отговорни личности.
Отговорътъ го е далъ Учительтъ, може да се намери в книгата "Учительтъ и Велико Търново", мисля беше заглавието- правят се комисии, които остават на поста си максимум една година. Просто трябва да се спазва това, което е казал Учительтъ. толкова е просто.
ОБЩО СЪБРАНИЕ
Централен орган но ръководещ не рестриктиращ
прилагане на четирите съвета по Учителя
прилагане на четирите съвета
Необходимо е да се махне центрирането на "ръководството" в София. Всяка година различен братски център от различно населено място да организира и движи общобратските проекти, а за административните Софийски дейности да се избере екип от 2-3 човека, които нямат ръководни функции, а само изпълнителни по решения на целия колектив. Няма нужда от ръководители, а от братски съвети на ниво синархия, които да движат проекти и да се отчитат за свършена работа по тях 2-3-4 пъти в годината.
Не, не смятам, че трябва да има централен управителен орган. В момента смятам, че ръководството създава повече негативи.